Artykuł sponsorowany

Metody dezynfekcji biur

Metody dezynfekcji biur

Stoły, poręcze, włączniki od światła, długopisy, klamki od drzwi i okien, wspólne urządzenia – to elementy wyposażenia biura, na których czekają niewidzialni dla pracowników wrogowie. Codziennie są narażeni na wirusy, bakterie, czy grzyby. Dlatego tak ważna jest systematyczna dezynfekcja pomieszczeń biurowych. Jakimi metodami się ją wykonuje i co jeszcze warto o niej wiedzieć?

W jaki sposób dezynfekuje się biura?

Firmy zajmujące się dezynfekcją pomieszczeń biurowych takie jak ECO-TECH z Bełchatowa, stosują do tego różne metody. Jedną z nich jest ULV. Odkażanie wnętrz w ten sposób polega na rozprowadzeniu specjalnego preparatu poprzez zamgławianie. Kluczowe punkty takie jak klamki od drzwi, poręcze czy włączniki od światła dodatkowo czyści się ręcznie, aby mieć pewność, że są dokładnie zdezynfekowane. Inną metodą profesjonalnej dezynfekcji pomieszczeń jest ozonowanie. To sposób nie tylko na pozbycie się wirusów i bakterii, ale także nieprzyjemnych zapachów np. pleśni, papierosów, zwierząt lub resztek jedzenia.

Jak przygotować biuro do dezynfekcji?

Przede wszystkim podczas dezynfekowania pomieszczeń biurowych wszyscy pracownicy powinni je opuścić. Dlatego, aby nie przeszkadzać w codziennych firmowych obowiązkach zalecamy czyszczenie biura po godzinach pracy lub przed nimi. Stosowane metody dezynfekcji nie są niebezpieczne dla człowieka ani dla zwierząt, o ile stosuje się wskazane środki ostrożności. Przed wykonaniem profesjonalnej dezynfekcji należy zabezpieczyć pożywienie, które może znajdować się w pomieszczeniu. Schowajmy też przedmioty osobiste, które nie powinny mieć kontaktu ze środkiem odkażającym. Sprzęty AGD i RTV, których nie da się wynieść najlepiej osłonić, aby nie uległy uszkodzeniu.

Kiedy warto zastosować dezynfekcję biura?

Dezynfekcja biura jest konieczna przede wszystkim wtedy, kiedy dojdzie do zarażenia wirusem SARS-CoV-2. Oczywiście jeśli pracownik zachoruje na koronawirusa nie jest to równoznaczne z tym że zaraził się w miejscu pracy. Jednak ze względów bezpieczeństwa warto wykonać czyszczenie pomieszczenia z wirusów i bakterii, aby uchronić pozostałych pracowników. Dezynfekcję pomieszczeń biurowych warto wykonać także profilaktycznie np. w okresie grypowym. Działanie prewencyjne pozwala zachować odpowiednią higienę i bezpieczeństwo w miejscu pracy. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.