SEO lokalne a branża sprzątania – dostęp do nowych klientów w pobliżu!

SEO lokalne a branża sprzątania  – dostęp do nowych klientów w pobliżu!

Oferujesz usługi sprzątania lub prowadzisz firmę sprzątającą? Działasz lokalnie i chcesz dotrzeć do klientów w pobliżu? W takim razie koniecznie sprawdź, czym właściwie jest lokalne SEO. W naszym artykule wyjaśniamy, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. Poznaj zalety posiadania wizytówki w Google Moja Firma.

Lokalne SEO a branża sprzątania – co warto wiedzieć?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej strony internetowej na dane zapytania? Pozwoli na to wdrożenie lokalnego SEO! Wiąże się to z daną lokalizacją, a zatem:

  • miastem,

  • regionem,

  • dzielnicą.

Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce internauci znajdą stronę WWW Twojego biznesu. W ten sposób łatwiej znajdą firmę lub usługę w pobliżu. Aby znaleźć w danej miejscowości firmę sprzątającą, wystarczy wpisać:

  • sprzątanie biur Wrocław,

  • sprzątanie Warszawa,

  • sprzątanie mieszkań Kraków.

Wpisanie frazy z lokalizacją nie zawsze jest wymagane. Zwykle to Google odpowiada za pokazywanie użytkownikom Internetu ofert lub usług w pobliżu. Co to oznacza? Że internauta z Krakowa wpisze w wyszukiwarkę „firma sprzątająca”, a poprzez jego lokalizację Google pokaże wyniki dla wszystkich firm, które działają najbliżej niego.

Reklama w Internecie Twojej firmy może przybrać różne formy. Są to:

  • strona internetowa Twojego biznesu,

  • firmowy blog z artykułami,

  • obecność w Social Mediach.

SEO lokalne a branża sprzątania

Lokalne SEO jest zwłaszcza rekomendowane firmom sprzątającym. Sprawdzi się zarówno w przypadku osób oferujących usługi sprzątania, jak i dużym firmom sprzątającym, prowadzącym działalność stacjonarnie w konkretnej miejscowości czy województwie.

Prowadzisz biznes w kilku różnych miastach? W takim razie wybierz pozycjonowanie na konkretne lokalizacje. Ważne: Większe miejscowości wymagają regionalnego pozycjonowania. Dzieje się tak dlatego, że jest tam duża konkurencja.

Branża sprzątania a lokalna optymalizacja

Lokalną widoczność zbudujesz dzięki optymalizacji strony internetowej Twojego biznesu. Dlatego koniecznie zamieść na niej takie informacje jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Najlepiej, aby te informacje znalazły się w zakładce „Kontakt”. Dzięki danym kontaktowym w stopce sprawisz, że będą one widoczne również na podstronach. W ten sposób sprawisz, że roboty wyszukiwarki lepiej zrozumieją witrynę Twojej firmy. Nie zapomnij oznaczyć dane kontaktowe danymi strukturalnymi, a więc schema.org np. Microdata. Użyj fraz z lokalizacją na przykład:

  • miasto – firma sprzątająca w Lublinie,

  • dzielnica – sprzątanie na Pradze,

  • region – usługi sprzątania w wielkopolskim.

Odpowiednie informacje na temat lokalizacji muszą się znaleźć w tagach title czy nagłówkach (H1 i H2). Dobrze, aby zamieścić je w treści strony WWW. Ważne: Stosuj tylko naturalne formy. Dlatego zamiast „firma sprzątająca Kraków” zapisz „firma sprzątająca w Krakowie”. Long taile, a zatem frazy z długim ogonem na przykład „sprzątanie biur w Krakowie” również są pomocne.

Ciekawy content na stronie internetowej, a więc treści w formie artykułów poradnikowych to gwarancja poprawy wizerunku Twojego biznesu w Internecie. Publikacje na firmowym blogu powinny się opierać na zasadzie „E-A-T”, a więc na:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • wiarygodności,

  • zaufaniu.

Ważne, aby teksty zawierały frazy kluczowe z danym regionem.

Jakie są pozostałe informacje w zakresie lokalnego SEO?

Prowadzisz firmę sprzątającą w kilku miastach? W takim razie stwórz landing pages, a więc docelowe strony. Wskazane jest, aby zawierały interesujące treści. Powinny być przy tym adresowane do klientów konkretnego miasta lub dzielnicy. Równie ważne są dane kontaktowe. Następujące elementy również się sprawdzą:

  • opcja dodawania ocen i opinii przez internautów,

  • zdjęcia i atrybuty ALT – tekst alternatywny pliku graficznego,

  • linkowanie między podstronami.

Omawiając lokalne SEO, nie można zapomnieć o optymalizacji konwersji. Może nią być między innymi wysłanie wiadomości e-mail czy wypełnienie kontaktowego formularza.

Jakie są korzyści z Google Moja Firma?

Ostatnim elementem lokalnego pozycjonowania jest bezpłatne narzędzie Google Moja Firma. Pozwala ono na promocję lokalnych firm. Informacje na temat przedsiębiorstwa wyświetlają się nie tylko na mapach Google, ale również w wyszukiwarce. Google My Business to dobra opcja dla małych, jak i dużych firm sprzątających. Do głównych zalet GMB zaliczają się:

  • możliwość oceniania – jako właściciel firmy będziesz mógł odpowiedzieć na oceny internautów,

  • budowa zaufania wśród użytkowników Internetu,

  • łatwy dostęp do informacji o przedsiębiorstwie – wygodny kontakt z klientami,

  • dostęp do statystyk – monitorowanie działań internautów oraz dotarcie do informacji, jak została znaleziona Twoja firma.

Wykonaj darmowy audyt strony i popraw jej widoczność w wyszukiwarce. Wykonaj teraz>>

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, aż 77% internautów zamawia produkty czy usługi w Internecie. Wprowadzenie lokalnego SEO pozwala dotrzeć firmie do większej liczby klientów. Odpowiednie działania z zakresu SEO pozwolą na:

  • poprawę pozycji Twojej strony WWW w lokalnych wynikach wyszukiwania – zazwyczaj internauci klikają w wysokie pozycje,

  • zaoszczędzenie czasu i pieniędzy – w związku z pozycjonowaniem ogólnokrajowych fraz,

  • dotarcie do klientów korzystających z urządzeń mobilnych – zwykle internauci używają smartfonów. Korzysta z nich aż 75% internautów jak wynika z raportu Gemius.

Lokalne frazy łączą się z mniejszą konkurencyjnością niż ogólne słowa kluczowe. Dzięki temu szybciej zobaczysz efekty.

Prowadzisz firmę sprzątającą lub oferujesz usługi sprzątania? Sprawdź, jak wprowadzić lokalne SEO. Dotrzyj do klientów w pobliżu!

Źródło: Gemius

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.